Going Public: nu hvor du har med held gjort overgangen, hvad gør du?

OK, har du gennemført din drøm om at blive administrerende direktør i et aktieselskab. Bestanden af din virksomhed har et symbol og du går løbende til computeren for at tjekke prisen, du fortælle alle dine slægtninge og venner, og du forsøgte selv at opmuntre dem til at købe materiel.

Du tror, dit job er gjort, du har valgt en fremragende prisstiller, du udgivet en meddelelse til de finansielle nyhedsmedierne, men intet sker.

Hvis du spiller basketball, og du foretager en tre punkt shot du sidde på retten og beundre din bedrift eller du gå tilbage og spille forsvar? Du behøver ikke at styre prisen på bestanden, som så mange administrerende direktør for nyligt børsnoterede selskaber forsøger at gøre, i stedet du gå tilbage til at arbejde og bruge de nyerhvervede værktøjer til at vokse din virksomhed.

Som en offentlig virksomhed nu kan du nu nærmer investorer og lad dem nu, at du arbejder hårdt på at vokse virksomheden, men hvis de skal bruge nogle likviditet på markedet vil give det.

Du kan nu gå ud og bevare en public relations-virksomhed og sørg for, at investorerne ved, hvem du er og hvor man kan finde dig. Men før du gør dette sikre at du har råd til investor relations-virksomhed, ellers vil du have at lære hvordan man fremmer din virksomhed og ophold inden for de juridiske grænser som definere af de regulerende myndigheder.

Du vil nu være i stand til at tiltrække og fastholde flere højt kvalificerede personale ved at tilbyde aktieoptioner og bonusser. Fordi du skal bruge dem. Med privilegiet at være et aktieselskab kommer ekstra ansvar, så skal du have meget kompetente personale til at tage udfordringen op. Nu som et aktieselskab, du har modtaget et værktøj til at hjælpe vokse dig din virksomhed. Som et aktieselskab har du bestand med en kendt markedsværdi, bestanden kan være brug for overtagelser.

Opkøb skal gøres på en fornuftig måde, du nødt til at sikre, at virksomhederne har synergi og du får noget af værdi vil gøre din virksomhed større og mere velstående.

Jeg vil ikke nævne nogen navne, men jeg kender flere franchising selskaber, der har fået mange forskellige franchises nogle så mange som 600 forskellige franchise. Men alt, hvad de har gjort er erhvervede navnene på forskellige kendte franchises, fordi den er ikke blevet forbedret indtjening eller har prisen på bestanden. Disse virksomheder er handel for øre med ringe eller ingen chance for forbedring, da de har et væld af stock udestående.

Det er en af grundene til at overtagelsen skal ske med omtanke og selektivt, og ikke blot for at få navnet på dit firma i aviserne.

Du skal have en forretningsplan og fatning til at holde fast ved det uanset kritikerne, Forretningsplanen skal være fleksibel nok til at tillade dig at foretage ændringer, når det er nødvendigt. Denne plan skal være skriftligt og potentielle investorer. Hvis du nærmer dig investorer uden en forretningsplan vil du have en vanskelig tid forsøger at overbevise dem om, at du tilbyder en god investering.

En forretningsplan viser investorer at du ved hvad du laver og hvor du ønsker at tage selskabet. En mangel på en forretningsplan indikerer en mangel på retning, nogle iværksættere er store drømmere, men deres planer tendens til at svinge over det hele, forårsager dem skifte retning hver anden uge.

Begynder ved at udforme en strategi for fremtiden, under hensyntagen til hvad du ønsker at udrette når du tager dit selskab offentlige. Hvis du har en plan for dine chancer for succes vil blive kraftigt forbedret.

Af at være en succes fra begyndelsen vil muligheder præsenterer sig næsten straks og give dig et forspring på konkurrencen.

Hvis du tænker på at gå offentlig besøg vores hjemmeside:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *